Telefon   721 741 939

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czym się kierować przy wyborze drukarki do biura?

Drukarka w biurze jest sprzętem zazwyczaj użytkowanym z dużą częstotliwością. Dlatego też tak ważne jest to, aby przy zakupie tego sprzętu zwrócić uwagę na kilka naprawdę istotnych czynników. Jakich dokładnie?


Format drukowania

Bardzo ważną kwestią jest to, w jakim formacie będzie drukowało urządzenie. W jednych biurach wystarczą wydruki A4, w innych zaś niezbędne będą większe, np. sprawdzające się w przypadku plakatów, czy różnego rodzaju prezentacji. Na rynku dostępne są też mniej typowe urządzenia, np. ręczne drukarki atramentowe, które pozwalają na drukowanie dat, czasu czy numeru. Dlatego też istotne jest określenie konkretnych potrzeb w zakresie zakupu tak, aby wybrać spełniające wymogi urządzenie.

Wydatki związane z eksploatacją

Koszty eksploatacji drukarek są ważne zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach. Przy wyborze trzeba więc zwrócić uwagę na takie aspekty jak wydajność tonera i jego koszt. Będzie to kluczowe zwłaszcza przy intensywniejszym użytkowaniu takiego urządzenia. Przykładowo, do biur zazwyczaj nie są polecane urządzenia na atrament, w przypadku których koszt zakupu tonera jest wysoki. Właśnie dlatego do biur zalecane są raczej urządzenia laserowe, zdecydowanie bardziej wydajne i tańsze jeśli chodzi o eksploatację.

Maksymalne obciążenie urządzenia

Maksymalne obciążenie drukarki jest parametrem określającym, ile stron może być wydrukowanych przez dany sprzęt w ciągu jednego miesiąca. W przypadku dużych biur najlepiej wybierać spośród tych, które pozwolą na wygenerowanie ponad 10 tys. wydruków w tym okresie. Natomiast w mniejszych jednostkach ta wydajność może być odpowiednio niższa, choć także z niewielkim naddatkiem, aby urządzenie nie wymagało szybkiej wymiany, w miarę zwiększania się potrzeb pracowników.

Jak doskonale widać, wybór drukarki do biura to niełatwe zadanie. Kluczowe jest przede wszystkim to, aby bardzo uważnie określić swoje potrzeby oraz oszacować, jaka liczba wydruków będzie generowana w ciągu miesiąca.